Postanowienia ogólne
Niniejsze ogólne warunki handlowe (OWH) obowiązują w stosunku do wszystkich umów,
transakcji handlowych, dostaw i pozostałych usług firmy HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o. W
razie konieczności jako uzupełnienie OWH stosuje się zwyczaje handlowe, zwyczaje i
praktyki branżowe oraz ogólnie przyjęte i akceptowane reguły. HAUSFORMATOR POLSKA sp. z
o.o. publikuje OWH w Internecie oraz wskazuje na nie w korespondencji i dokumentacji
handlowej. OWH są do wglądu w siedzibie HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o.. Zapoznanie się z
treścią OWH leży w interesie klientów i kontrahentów HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o..
Oferta
Oferta HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o. pozostaje niewiążąca aż do momentu jej
pisemnego potwierdzenia. Umowy ustne wymagają pisemnego potwierdzenia przez HAUSFORMATOR
POLSKA sp. z o.o.
Zamówienie / zapłata za towar
W przypadku towarów, które nie są dostępne wprost z magazynu HAUSFORMATOR POLSKA
sp. z o.o. obowiązują następujące reguły składania zamówień, płatności oraz dostaw: - z
chwilą uzgodnienia wszystkich szczegółów technicznych i handlowych HAUSFORMATOR POLSKA
sp. z o.o. wystawia klientowi fakturę proforma. Na podstawie faktury proforma klient
dokonuje zapłaty za towar (lub wpłaca zadatek w uzgodnionej wysokości). Dzień dokonania
przez klienta zapłaty uznaje się za dzień złożenia zamówienia. Od tego momentu
rozpoczynają swój bieg uzgodnione terminy dostaw/odbiorów towaru. W przypadku zwłoki w
odbiorze/zapłacie mają zastosowanie odpowiednie zapisy OWH.
Reklamacje / gwarancja
Klient decydując się na produkt wykonany między innymi z materiałów naturalnych
takich jak drewno- akceptuje jego naturalne cechy i właściwości. Szczególnie chodzi tu o
właściwości biologiczne, fizyczne i chemiczne, jak również szeroki wachlarz naturalnych
kolorów, struktury i innych cech zawartych w jednym rodzaju drewna. Wypowiedzi
pracowników HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o. oraz pokazywane próbki nie stanowią danych
dotyczących jakości towaru i mogą być traktowane jedynie poglądowo. Na produkty z litego
drewna nie jest udzielana gwarancja. HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o. jako producent
wyrobów z drewna nie ma wpływu na takie czynniki oddziaływujące na drewno jak warunki
atmosferyczne, promieniowanie UV, wilgotność otoczenia, sposób konserwacji drewna przez
Klienta, itp. W przypadku kiedy towar jest wysyłany do Klienta transportem HAUSFORMATOR
POLSKA sp. z o.o., a Klient stwierdzi wadliwość towaru jest on mimo tego zobowiązany do
jego odbioru i prawidłowego przechowywania. Reklamowany towar musi pozostać w stanie
nienaruszonym, tzn. nie może zostać przetworzony (np. pocięty, pomalowany, zamontowany).
Wady towaru należy zgłaszać natychmiast po ich stwierdzeniu (nie później niż po upływie
14 dni). Reklamacje zgłoszone później, a także reklamacje zgłaszane w stosunku do
towarów przetworzonych nie będą uwzględniane. Reklamacje rozpatrywane są w oparciu o
stosowne normy jakościowe, a w przypadku ich braku w oparciu o zwyczaje branżowe i
handlowe. Wyklucza się roszczenia Klienta o odszkodowanie i zwrot poniesionych wydatków.
Odbiór
W przypadku kiedy stwierdzono w trakcie odbioru przedmiotu umowy wady lub
usterki, HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o. zobowiązany jest je usunąć w terminie
uzgodnionym przez Strony. Strony ustalają, iż nie jest wadą wykonanie przedmiotu umowy
mieszczącego się w obowiązujących normach, czyli zgodnie z obowiązującymi normami.
Jeżeli wady nadają się do usunięcia Inwestor może odmówić odbioru do czasu usunięcia
wad, a po upływie wyznaczonego terminu od umowy odstąpić albo powierzyć poprawienie lub
dalsze wykonywanie robót na koszt HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o. po bezskutecznym
upływie wyznaczonego Wykonawcy terminu. Jeżeli wady wskazane w protokole odbioru
końcowego nie nadają się do usunięcia albo gdy HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o. nie zdoła
ich usunąć w czasie odpowiednim gdy wady nie są istotne, tj. gdy nie uniemożliwiają one
użytkowania przedmiotu robót zgodnie z jego przeznaczeniem - Inwestor może żądać
obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. W przypadku, gdy Inwestor nie przystąpi
do odbioru wykonanych robót w terminie do 1 dnia od daty zgłoszenia przez HAUSFORMATOR
POLSKA sp. z o.o.gotowości do przystąpienia do odbioru, HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o.
sporządzi jednostronny protokół przekazania robót, ze skutkiem odbioru i jest w tym
przypadku upoważniony do wystawienia faktury VAT za wykonane roboty bez podpisu
Inwestora. Dokładny termin (datę i godzinę) przystąpienia do odbioru wykonanych robót
Strony każdorazowo ustalają drogą elektroniczną W przypadku odmowy sporządzenia i
podpisania protokołu odbioru przez Inwestora, HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o. może
jednostronnie sporządzić i podpisać protokół odbioru, ze skutkiem odbioru.
Roboty dodatkowe
Roboty dodatkowe uważa się za powierzone HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o., pod
warunkiem, że strony zawarły na piśmie pod rygorem nieważności, dodatkowe porozumienie w
formie aneksu do niniejszej umowy, w którym określiły zakres robót dodatkowych, termin
realizacji oraz wynagrodzenie. W przypadku zmniejszenia zakresu robót określonych w
umowie, HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o. ma prawo obciążyć Inwestora za dotychczas
poniesione koszty, ponadto HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o. może domagać się od Inwestora
odszkodowania za potencjalnie utracone korzyści. Jeżeli zmniejszenie zakresu robót ma
wpływ na koszty realizacji umowy przez HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o. (np. utrata lub
zmniejszenie rabatów lub upustów dla Wykonawcy na materiały, urządzenia, itp.) poprzez
zwiększenie cen i kosztów jednostkowych, wówczas HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o. dokona
ponownej wyceny realizacji przedmiotu umowy, która zostanie ujęta w formie aneksu do
umowy. Przy zmniejszeniu przez Inwestora zakresu robót HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o. ma
prawo do anulowania udzielonych rabatów lub upustów na rzecz Inwestora. Wprowadzenie
przez Inwestora zmiany ilości lub rodzaju robót wymaga bezzwłocznego poinformowania
HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o. o tym fakcie drogą mailową. HAUSFORMATOR POLSKA sp. z
o.o. w terminie do 5 dni od daty uzyskania takiej oficjalnej informacji dokona wyceny
prac dodatkowych. Inwestor zapłaci HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o. wynagrodzenie z tytułu
wykonania robót dodatkowych przed przystąpieniem przez HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o. do
ich wykonania. Rozliczenie robót zmniejszających lub zwiększających dokonane zostanie w
oparciu o wycenę HAUSFORMATOR POLSKA sp. z o.o..
Nieprzewidziane zdarzenia
Strony ustalają szczególne zasady postępowania na wypadek zaistnienia
okoliczności siły wyższej. Przez siłę wyższą zwaną dalej „Siłą Wyższą” rozumieć należy
zdarzenia zewnętrzne mające wpływ na realizację umowy, których nie można przewidzieć i
są one niezależne od działania Inwestora lub Wykonawcy, i których przy zachowaniu
należytej staranności, nie można uniknąć ani im zapobiec. Jeżeli, którakolwiek ze Stron
musi powstrzymać lub opóźnić swoje działania w ramach umowy na skutek zaistnienia Siły
Wyższej - powiadomi o tym fakcie drogą mailową drugą Stronę w okresie 5 dni od daty
zaistnienia takiego zdarzenia, określając zdarzenie, jego przyczyny oraz konsekwencje
dla realizacji umowy. Strona, która przekazała takie powiadomienie będzie zwolniona ze
swoich zobowiązań lub z dotrzymania terminu swoich zobowiązań tak długo, jak będzie
trwało to zdarzenie. Termin realizacji wzajemnych zobowiązań będzie przedłużany
stosownie do czasu trwania zdarzenia, o którym mowa wyżej. Strona dotknięta działaniem
Siły Wyższej podejmie stosowne wysiłki dla zminimalizowania jej skutków i wznowi
realizację umowy niezwłocznie, jak tylko będzie to możliwe. Opóźnienie lub brak
realizacji postanowień umowy spowodowane zdarzeniem Siły Wyższej nie będzie stanowiło
podstawy do rozwiązania umowy, z zastrzeżeniem ustępu poniższego oraz wniesienia
jakichkolwiek roszczeń z tytułu szkody (lub dodatkowych kosztów) poniesionych przez
drugą Stronę.